Motor BMW N42B20-A-B
BMW N42B20-A gereviseerd in opdracht voor een klant (garagebedrijf).
Veel voorkomend probleem bij deze BMW N42B20-A-B motoren is een hoog olieverbruik (meestal veroorzaakt door het gebruik van een verkeerde oliesoort of het te lang uitstellen van een oliewissel) en problemen met de distributie.
De BMW N42B18A, en de N42B20A-B zijn gemonteerd in de:
BMW 118
BMW 120
BMW 316
BMW 318
BMW 320
In dit geval konden de cilinders worden gehoond binnen de door de fabrikant opgegeven tolerantie’s, en de zuigers worden voorzien van nieuwe zuigerveren.
Uiteraard zijn gelijk de lagers vervangen.
De klepgeleiders in de cilinderkop waren
behoorlijk ruim geworden, dus die zijn ook vervangen, de kleppen en de klepzittingen konden nog worden gefreesd, omdat het hier een benzine uitvoering betrof, bij een LPG uitvoering, hadden deze zeker vervangen moeten worden!
Tevens is de cilinderkop afgeperst om er zeker van te zijn dat er geen scheuren aanwezig waren en is de kop gevlakt.
Uiteraard is er een nieuwe distributie-kettingset gemonteerd met een gemodificeerde kettingspanner.
Overal nieuwe pakkingen en keerringen gemonteerd en deze motor gaat weer vele jaren en kilometers mee.
Onze klant was positief verbaast over de kosten van de revisie, zeker in vergelijk wat hij had moeten betalen voor een gebruikte motor.
Op onze gereviseerde motoren geven wij 1 jaar Bovag garantie.
Wilt u een prijsopgaaf voor het reviseren van een BMW motor? Bel, kom langs of mail voor een prijsopgaaf.