Common rail verbranding

Common rail verstuivers

L.G. Motorenrevisie heeft de modernste testbank en apparatuur in huis voor het testen en herstellen van common rail verstuivers.
Om een juiste diagnose te stellen is het van belang de common rail injectoren eerst uitgebreid door ons te laten testen. Dat voorkomt dat er dure common rail injectoren worden vervangen die niet kapot zijn.
Heeft de auto al veel kilometers gelopen, dan is het misschien beter om alle common rail verstuivers te laten reviseren, of om ruil verstuivers te (laten) monteren.

Veel voorkomende klachten bij slecht werkende common rail verstuivers zijn:

  • Slecht starten of helemaal niet aanslaan van de motor
  • Veel rook uit de uitlaat, stationair of bij accelereren
  • Onregelmatig lopen van de motor
  • Vermogens verlies
  • Bijgeluiden uit de motor (nagelen)
  • Hoog brandstof verbruik

Wij testen en leveren common rail verstuivers van:

  • Bosch
  • Delphi
  • Nippon Denso
  • Siemens.

Veel van deze common rail verstuivers kunnen intern gereviseerd worden, of wij kunnen u een gereviseerde ruilverstuiver of nieuwe common rail verstuiver leveren.
Ook het testen van Piezo verstuivers kunnen wij voor u uitvoeren.

 Common rail testbank  Common rail testbank

Common rail testbank

Met onze uiterst moderne common rail testbank kunnen wij onder alle denkbare omstandigheden een common rail verstuiver testen. Deze common rail testbank beschikt over een voor iedere common rail verstuiver specifiek voorgeprogrammeerd testprogramma. De hele test-cyclus wordt op een overzichtelijk testrapport afgedrukt, waarin duidelijk te zien is, op welke punten de common rail injector goed of afgekeurd wordt. Doet een probleem zich onder specifieke omstandigheden voor, dan is het mogelijk die omstandigheden na te bootsen en in het testprogramma op te nemen.

Voordelen van het common rail systeem

  • het inspuitmoment en de inspuitduur kunnen door het motormanagement worden beïnvloed
  • er wordt een hoger rendement gehaald
  • de verbranding vindt gelijkmatiger plaats
  • de motor maakt beduidend minder lawaai
  • de motor levert meer vermogen
  • er zijn betere emissiewaarden mogelijk

Dit alles is mede mogelijk doordat er een “feedback” (gegevensuitwisseling) tussen de motor, het uitlaatsysteem en de ECU plaatsvindt. Hierdoor wordt de hoeveelheid brandstof aangepast aan de vraag van de chauffeur en de kwaliteit van de uitlaatgassen. Al deze voorwaarden worden bereikt door de hoeveelheid gewenste brandstof in fases in te spuiten. De ECU kan voor de hoofdinspuiting kortstondig de verstuivers aansturen in een of twee voorinspuitingen zodat er een kleine hoeveelheid reeds tot ontbranding komt. Op deze wijze wordt de verbranding gelijkmatiger opgebouwd.

 

Hieronder een filmpje van een common rail verstuivertest op onze commonrail verstuiver testbank.