LPG CILINDERKOP REVISIE

Het rijden op LPG wordt door de hoge benzineprijzen steeds populairder, het voordeel daarvan is uiteraard de lagere kosten bij de pomp, het nadeel is dat de kleppen en klepzittingen van veel cilinderkoppen vanuit de fabriek niet geschikt zijn voor de hogere LPG verbranding.
De kleppen zullen naar verloop van tijd in de klepzittingen zakken, hierbij vervormt de klepzitting en de klepschotel, waardoor de afdichting tussen klep en klepzitting steeds minder wordt (compressieverlies). De klepspeling moet steeds sneller worden bijgesteld, en in geval er hydraulische klepstoters zijn gemonteerd, zal uiteindelijk de grens zijn bereikt en blijft de klep open
staan, waardoor deze zal verbranden.
De meest voorkomende storingen bij

“ingezakte kleppen” zijn:
- Onregelmatige stationaire loop
- Vermogensverlies
- Slecht starten
- Foutmeldingen
- Backfires
LPG cilinderkop revisie
LPG cilinderkop revisie is één van onze specialiteiten, wij monteren uitsluitend LPG klepzittingen van de allerhoogste kwaliteit. Voor sommige motoren zijn er ook LPG geschikte kleppen op de markt, welke dan ook gemonteerd zullen worden.
Veel moderne cilinderkoppen zijn tegenwoordig uitgerust met klepstoterbussen met een vaste maat. Indien de kleppen gesteld moeten worden, moet de klepstoterbus worden vervangen
voor een kleinere of grotere maat. Als de LPG cilinderkop revisie bij ons wordt uitgevoerd, leveren wij de cilinderkop af met de kleppen reeds gesteld.

Na de LPG cilinderkop revisie heeft de motor zijn vermogen weer terug, en kunnen er weer vele kilometers op LPG worden gereden!
Ook voor het de-en monteren van de cilinderkop kunt u bij ons terecht.
Op een LPG aangepaste cilinderkop geven wij 1 jaar Bovag garantie.
Bel, mail of kom langs voor een geheel vrijblijvende prijsopgaaf.